follow me

Jumaat, 12 Ogos 2011

hari yanG saNgaTT memenaTkaN.....

hari ni hari yang sangat memenatkan bagi aku,,mane x nye bagun sahur pgi tadi sampai la skarang aku belom lagi menutupkan mataku...hmm alang-alang xngantok bek aku menulis kt blog aku nis rase nye da lame jari jemari ni xbekerja diatas keyboard...hehe.
let's aku citer aktivitiku spanjang ary ni..lepas jee brsahur ng family trchenta,,kami satu family p solat subuh kt masjid,,sebenarnye kalau ikut kn mata aku tyme 2 ngantok cangat2 but kalau xpegi confrm umi n ayah marah....hoho...so aku pon pegi lahh..aku bangga cgt2 coz aku solat b'imam kn ayah aku..huhu...xnyesal langsung lah aku p solat pagi tadi... slapas ciap solat n wirid sume2 tuu,,,then,,ayah aku bagi tazkirah tuk jemaah2 yg datang...bezz jgk tzkirah tu tajuknye tntang seksaan orang yang meninggalkan suruhan Allah s.w.t...nauzubillah takottt sgt bile dgr tzkirah tdi....harap2 aku n family aku xt'golong dalam golongan trsebut...Aminnn...selepas habis tzkirah kami pon balik ke villa t'indah..hehe..sampai jee rumah aku pon terus bace quran,,buat mase skrg tuk pengetahuan semua aku dah masok juz ke 26 dah...cepat bukan aku bace....hahaha..tengok orang laa...cewahhhh!!!perasan tol aku ni kan???haha..abis jee bace quran aku kemas2 umah antaranya ialah melipat kaen yg sgt bnyk al maklumlah pghuni umah aku ni ramai but xla sampai belas2 org..haha...then,,aku mrnyapu sluruh umah sampai kt luar umah pon aku sapu taw...rajin bukan aku??haha..kekoyaan dc2...after tht,,,bile slesai all krja umah,,aku pon apa lagi pegi blik air laa mmbrsihkan diri..hoho....haaa bdan pon dah wangi,,tyme tuk menghadap ILAHI....solat zohor da masuk..wink wink~~hmm lpas jee ciap mnjalankan tggungjawab aku sebagai seorang hamba diatas muka bumi ini,,aku pon duk rilek2 sambil2 maen2 ng damia musyukk!!!haha...anak sedara aku yg paling comel,,cute,,n demokk...kiki...




                                                 nie pic tyme lpas bsalin besar bukan~~haha

dalam pkol 4 lbih,,,umi mgajak aku p tanah merah teman dye bli barang..hmm nk cakap xnk pegi pon kecian lak kt umi,,so aku pon ikut jeela..sampai kt t.merah lam pkol 5,,,dgn jalan jem nye,,dgn org yg nk p bli kt bazar ramadhan nye...hmm suasane mcm ni la yg buat aku sakit aty....lame kottt jem tadi rase cam nk jeritt je lam keta 2....sampai n then bli barang2 yg patot ciap2 sume kami pon teros balik coz nk masak lak nk b'buka ni....msti korg trtanya-tanyakan kenapa xbeli jee kt bazar ramadhan????k tuk pngetahuan korang family aku xsuke bli makanan yang dah ciap lagi2 makanan yang ada kt bazar ramadhan 2 dgn mkann xtutup nye,,,lalat nye po banyk..aiii mmg xboleh telan la gamaknye..so,wlpon lewat umi aku akan tetap masak tuk suami n anak2 tersayang...hehe...baek bukan umi aku??dhla cantek like her daughter...hoho...love my umii dam much....masak punye masak tgok2 jam sudah menunjukkan pkul 7.15 p.m...hahhh lagi 15 minit nk bbuka!!!memg kelam kabut memasak aii ni gara2 p t.merah tadi....2 la sape soh p lewat sgt an??hehe...tp xpe alhmdllh semua menu ary ni ciap masak sblum b'buka dengan krjasama sluruh ahli fmily..haha...sampai ayah aku pon turun padang gak kott ary ni.....hoho.....cayelah my dad...muahh syg ayah....oppss lupa nk gtaw menu aku pada ary ni...hehe....ikan bakar ng pncicah,,kari terung,,nasi ulam,,n pengat pisang..auuumm bezz2....sodappp sangatt...hehe...hmmm 2 jee kot yg aku nk share cite kt korg,,,huhu....haaaa stu laggi...ary ni jgk aku bhagia sgt2....nk taw sebab ape???aku chat ng someone yg aku rndu sgt2 kt "dyer"....sukee kott..haha...p xgmbire sgt coz "dyer" demam,,,kesian kan kt "dyer" kn??...moga2 "dyer" cepat sembuh..Aminnn..






p/s: kalau nk p shoping,,jgn p lewat2 petang taw t trperangkap lam jem cm saya ptg tdi...hehe..











Tiada ulasan: